KLM vliegt vooruit: klantenservice via social media

Boeiend om de shift op te merken die KLM maakt in de inzet van sociale media. Terwijl social media door veel bedrijven nog niet interactief ingezet worden om echt een nieuwe klantrelatie aan te gaan, gaat KLM een nieuwe dimensie van social media verkennen, met haar plannen om social media te integreren in haar bedrijfvoering: als extensie van de baliefunctie dus. Hieronder het bericht van de ANP. KLM wil klantenservice in de toekomst via social media laten lopen. Sinds kort kunnen klanten op elke vraag of opmerking via een van de netwerksites antwoord verwachten van KLM. ‘Tijdens de aswolk hebben we in een paar dagen tijd meer over social media geleerd, dan de maanden ervoor’, zegt Bram Gräber, directeur KLM Nederland. Het mes snijdt bij social media aan twee kanten. ‘Het is voor ons een rijke bron van informatie over de klant en de klant krijgt direct antwoord.’ Bovendien is het volgens KLM goedkoper. Een ander voordeel is volgens Gräber dat klanten op dergelijke sites ook elkaar kunnen helpen. ‘Elke Jan Jansen mag van ons een Youp van ‘t Hek zijn op social media. Op termijn is het een snellere en betere manier van klantenservice’, meent Gräber. De huidige klantenservice van KLM neemt deze taken op zich. Bron: ANP.

Dit bericht werd geplaatst in I&M2.0. Bookmark de permalink .

Geef een reactie

Vul je gegevens in of klik op een icoon om in te loggen.

WordPress.com logo

Je reageert onder je WordPress.com account. Log uit / Bijwerken )

Twitter-afbeelding

Je reageert onder je Twitter account. Log uit / Bijwerken )

Facebook foto

Je reageert onder je Facebook account. Log uit / Bijwerken )

Google+ photo

Je reageert onder je Google+ account. Log uit / Bijwerken )

Verbinden met %s