NVB 2010

Gisteren was in Ede het jaarlijkse NVB congres. Ik ging er voor het eerst heen en dit is mijn verslag. 

De trein vanuit Utrecht zat al vol met congresgangers en op het perron zag ik collega’s, bekende- en minder bekende gezichten, de sfeer was verwachtingsvol en gemoedelijk. Eenmaal in het congresgebouw was mijn hand gauw gevuld met allerlei promotie materiaal. Het groeten en voorstellen aan anderen was niet van de lucht en voor ik het wist zat ik al in een theaterzaal te kijken hoe alle twitterberichten met #nvb10 erin geprojecteerd werden op een groot scherm. Leuk om te lezen, maar storend toen de inleidende speaches al waren begonnen. Maarten van Rossum was zijn cynische zelf (ik zal mezelf moeten leren me er niet zo aan te ergeren) en de daaropvolgende cabaretier was ook leuk. Daarna konden we ons eigen gang gaan.

De verschillende presentaties die ik bezocht gingen vooral over het gebruik van sociale media voor en door bibliotheken en bedrijven en waren van een deskundig niveau. Ik heb veel opgestoken, maar ook dingen kunnen bevestigen die ik al dacht te weten. Fijn. Ik wil niet in detail treden over de inhoud van de presentaties, die zullen tzt wel samengevat worden op de nvb website.

Tijdens de lunch- en koffiepauzes was het leuk om steeds collega’s te zien en af en toe eens een nieuw gezicht te leren kennen. Mijn aantal Linkedin connecties zal aanzwellen denk ik. Al met al een leuke en nuttige dag.

Dit bericht werd geplaatst in I&M2.0. Bookmark de permalink .

Geef een reactie

