Hoe kun je social media gebruiken om bij te blijven op je vakgebied?

Zoals ik ook al meldde op het Communicatieblog, verwijs ik jullie graag naar het blog van Dymhie, informatiespecialist van TNO in Soest.

Zij heeft speciaal voor het bibliotheekvak heel veel nuttige informatie verzameld over sociale media.

“Van allerlei kanten hoor je tegenwoordig dat je iets met sociale media ‘moet’:  maar waar moet je beginnen?
Wat van belang is, is je te realiseren dat je alleen iets ‘moet’ voor zover je er zelf zin in hebt, het moet vooral plezierig zijn om ermee bezig te zijn. Stort je vooral niet tegen je zin op de social media omdat iedereen zegt dat het moet, maar kies tooltjes die bij je passen en die je amuseren.
Voor iedereen kan dat wat anders zijn: wat de een aanspreekt, is niets voor de ander. Er is een waaier aan tools waar je uit kunt kiezen, die je kunnen helpen om verder te komen in je vak, die je kunnen amuseren, of waar je anderszins wat aan hebt. En … de meeste zijn gratis.
Je kunt social media grofweg voor drie elkaar deels overlappende doelen gebruiken, in willekeurige volgorde:

  1. Communicatie
  2. Entertainment
  3. Informatie

Dus ja, je kunt social media heel goed inzetten om bij te blijven.
We leven in tijden van ‘life-long-learning’  -vroeger ‘education permanente’ geheten- dus ja, het is wel van belang om bij te blijven op je vakgebied.”

Lees verder op haar weblog…

Dit bericht werd geplaatst in Web2.0 en getagged met , , , . Maak dit favoriet permalink.

Geef een reactie

Vul je gegevens in of klik op een icoon om in te loggen.

WordPress.com logo

Je reageert onder je WordPress.com account. Log uit / Bijwerken )

Twitter-afbeelding

Je reageert onder je Twitter account. Log uit / Bijwerken )

Facebook foto

Je reageert onder je Facebook account. Log uit / Bijwerken )

Google+ photo

Je reageert onder je Google+ account. Log uit / Bijwerken )

Verbinden met %s