Investeren in personeel of in produkten?

In het NRC van 10 juni gelezen dat Facebook een Amsterdamse softwareontwikkelaar koopt. Cruciale zin in dit artikel is voor mij: “… dat het al langere tijd de strategie van Facebook is om getalenteerd personeel in te lijven, in plaats van de buidel te trekken voor specifieke producten.”

Immers met de huidige omlooptijd zijn producten een kort leven beschoren (denk maar aan dvd’s die slechts enkel jaren geleden nog 30-40 euro kostten, en nu al 2e hands voor een euro te vinden zijn…). Dus je wilt als bedrijf niet meer iemand die je product door en door kent, maar iemand die nieuwe producten kan bedenken (zoals Facebook), gebruik makend van de zich steeds ontwikkelende (technologische) mogelijkheden.

Misschien ligt hier ook een kans en uitdaging voor onze afdeling I&M: wat zijn de nieuwe producten die we (nog) niet bedacht hebben? En wat zijn de oude producten waaraan we blijven vasthouden?

Om terug te komen op het voorbeeld van de dvd’s: wat zijn onze “blu-ray discs”? En is het misschien tijd om de video’s eruit te gooien?

De film (lees: informatie) verandert niet, alleen het medium.

Groet, Nieneke

Link naar artikel in NRC: www.nrc.nl/nieuws/2011/06/10/facebook-koopt-amsterdams-bedrijf/

Dit bericht werd geplaatst in I&M2.0 en getagged met . Maak dit favoriet permalink.

Geef een reactie

Vul je gegevens in of klik op een icoon om in te loggen.

WordPress.com logo

Je reageert onder je WordPress.com account. Log uit / Bijwerken )

Twitter-afbeelding

Je reageert onder je Twitter account. Log uit / Bijwerken )

Facebook foto

Je reageert onder je Facebook account. Log uit / Bijwerken )

Google+ photo

Je reageert onder je Google+ account. Log uit / Bijwerken )

Verbinden met %s